czwartek, 21 lutego 2019

SPAS NIERUKOTWORNYJ dla Pustelni Polanowskiej

Skończyłem pisać ikonę Spasa Nierukotwornego dla Pustelni Polanowskiej. Czułem potrzebę napisania tej ikony dla Sanktuarium już od dłuższego czasu. I nadszedł. W ogólnym zarysie oparłem się na ikonie nowogrodzkiej. Jest to odwolanie do przesłania tej ikony, ale uwspółcześnione.
Czuję ogromną wdzięczność dla Ducha Świetego, bo podczas pisania bardzo pilnował mojej pracy i wszystko jest jak chciał. Mam nadzieje. Pisanie ikony dało mi dużo radości i pomagało w modlitwie. A oto ona:
Ikona Spas Nierukotwornyj, acheiropoietos, 60x60. 19.02.2019
(na razie trochę słaba reprodukcja, ale wstawię lepsze zdjęcie jak zrobię.)

3 komentarze:

  1. Gratulacje Andrzeju, powróciłeś do Świętego Oblicza. Piękna ikona. Mam nadzieję, że będzie inspiracją do nieustannych powrotów ku tradycyjnej ikonie. Tak trzymać. Pozdrawiam. Rafał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ZDJĘCIE JEST KIEPSKIE. Zobacz ją na żywo w Pustelni. Ojciec Janusz niedowierzał że to ja pisałem.

      Usuń
    2. Muszę ci powiedzieć Rafale że po latach pisania ikon cały czas czuję potrzebę pisania Oblicza oraz Włodzimierskiej ikony Matki Bożej. To są ikony ktore caly czas do mnie mówią. Mam ciągły niedosyt pracy nad nimi. Piszę inne ikony by zgłębić wiarę. Jednak te dwa powyższe tematy to napęd.

      Usuń