środa, 29 lutego 2012

Chrystus Pantokrator 24cm x 33cm

Wczoraj zakończyłem pisanie najmniejszej ikony jaką wykonałem od trzech lat. Wymiar 24cm x 33cm został mi podany, bo ikona napisana została na prośbę znajomych, wiernych obrządku grekokatolickiego w Słupsku.
Choć unikam pisania ikon mniejszych od A3, tym razem skupiłem się by uzupełnić doświadczenie przy pisaniu Oblicza Pańskiego i poprawić błędy poprzedniej ikony. Wiem, że w niedługim czasie będę pisał podobną ikonę Chrystusa w formacie znacznie większym. Wykorzystam doświadczenie nabyte teraz i postaram się podejść jeszcze bardziej kontemplacyjnie. Nic na darmo się nie dzieje. Pisanie tych dwóch ikon Oblicza Pańskiego, jednej po drugiej, uzmysłowiło mi potrzebę pokory i udowodniło że "wiem, że nic nie wiem".

Panie Jezu, Bądź Nam Miłosierny.

Słowo na dziś:

Człowieka poniża jego pycha, pokorny zdobędzie uznanie.

Przysłów (Przypowieści) 29,23

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz